شنبه هشتم اردیبهشت ماه

خبرها

2ورزشکار پیوند اعضا به انتخابی تیم‌های ملی پتانک و بولز دعوت شدند

کمیته ارتباطات انجمن بولس و پتانک اسامی نفرات دعوت شده به نخستین مرحله اردوی انتخابی تیم‌های ملی پتانک و بولز اعزامی به مسابقات قهرمانی ۲۰۲۴ آسیا و جهان را منتشر کرد که در این میان نام 2ورزشکار پیوند اعضا نیز دیده می‌شود.

هاشمی: به دنبال آن هستیم تا ورزش را به خانه‌ها ببریم؛‌ نگاه همگانی به قهرمانی ارجحیت دارد

رئیس فدراسیون ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا با تاکید بر اینکه هدف از تاسیس این فدراسیون ورزش قهرمانی نبوده، گفت: سیاست ما این است که ورزش را به خانه بیماران برده و امید و نشاط را به آنها هدیه دهیم.

عید سعید فطر مبارک

عید سعید فطر، عید سر سپردگی و بندگی مبارک باد

سیزدهمین شماره از نشریه سفیر زندگی منتشر شد

سیزدهمین شماره نشریه سفیر زندگی منتشر شد، در این شماره مصاحبه با مسوولان، قهرمانان و ورزشکاران و همچنین مطالبی علمی مرتبط با ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا را مطالعه خواهید کرد.

خداوردیان: امیدوارم در مسابقات آسیایی و جهانی افتخاراتم را ادامه دهم

پانزدهمین دوره مسابقات پتانک قهرمانی کشور و انتخابی تیم‌ ملی در شرایطی به پایان رسید که 2 ورزشکار فدراسیون بیماران خاص و پیوند اعضا به تیم ملی پتانک دعوت شدند. شاهین خداوردیان و مجید شاهسوند از تهران به دلیل درخشش در این دوره از مسابقات به تیم ملی پتانک کشورمان دعوت شدند تا یکبار دیگر توانمندی ورزشکاران این فدراسیون را به اثبات برسانند.

پارس‌لاری: حرکت کمیته المپیک ارزشمند و قابل تقدیر است؛‌ آرزو دارم به میادین جهانی باز گردم

بانوی قهرمان ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا با اشاره به مراسم تقدیر از بانوان تاثیرگذار در ورزش گفت: این کار ارزشمند از سوی مسوولان کمیته ملی المپیک صورت گرفت و امیدوارم در سال‌های آینده نیز ادامه داشته باشد.

ورزش چگونه به سلامت کبد کمک می‌کند

کبد یکی از ارگان‌های حیاتی بدن است که مسوول تولید صفرا، دفع سموم از بدن، تنظیم متابولیسم و قند خون و تنظیم انعقاد می‌باشد. با پیشرفت آسیب کبدی، این ارگان حیاتی دچار نارسایی می‌گردد. در صورتی که نارسایی غیر قابل برگشت باشد، به اصلاح علمی سیروز می‌شود، نقش این عضو حیاتی در بدن آنچنان مهم است که در صورت سیروز غیرجبران شده و ادامه زندگی سخت و نیاز به پیوند کبد خواهد بود. صرف نظر از تعداد کم کبدهای در دسترس برای پیوند، عوارض خود بیماری قبل و بعد از پیوند و عوارض داروهای مصرفی در سیر بیماری بسیار آزار

بیش تمرینی و تاثیرات جسمی و تغییرات هورمونی

ورزشکاران حرفه‌ای تمایل به انجام تمرینات سخت و طولانی مدت دارند تا بتوانند به اهداف خود برسند هرچند امکان رسیدن به موفقت در ورزشکاران بدون انجام تمرینات سخت و طاقت فرسا بسیار بعید است ولی این شدت بالای تمرینی درصورتیکه بدون ریکاوری مناسب باشد می تواند برای ورزشکاران مخاطرات زیادی مانند آسیب دیدگی، تمرین زدگی و بیش تمرینی به همراه بیاورد.

پیام نوروزی رئیس فدراسیون ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا

رئیس فدراسیون ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا در پیامی آغاز سال نو را تبریک گفت.