پنجشنبه نهم فروردین ماه

ایجاد پل ارتباطی بین انجمن های بیماران خاص و هیات استان مرکزی

در دیدار اعضای هیات ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا استان مرکزی با مشاور رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک بر تعامل و همکاری دوجانبه تاکید شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا، سرپرست و اعضای هیات ورزشی بیماران خاص و پیوند اعضا استان مرکزی با مشاور رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در علوم اجتماعی دیدار و گفت و گو کردند.

در این نشست سرپرست هیات ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا استان گفت: در این هیات، تمامی همکاران بدون توقع و مخلصانه پیگیر انجام امور هستند و فعالیت های مربوطه را با هدف خدمت به جامعه هدف دنبال می کنند.

پوریا اسدی ادامه داد: ما قهرمانان ملی بسیاری داریم و رشته های متعددی زیر مجموعه این هیات در حال فعالیت هستند، اما متاسفانه یک سالن اختصاصی در اختیارمان نیست و پیگیری هایی که تا کنون داشتیم هم به نتیجه ای نرسیده است.

وی تصریح کرد: اولین گامی که می خواهیم در هیات برداریم شناسایی ورزشکاران عضو انجمن های بیماران خاص است که باید با این انجمن ها تعامل ایجاد کنیم تا ورزشکاران آنها را جذب کنیم و در این زمینه نیز چند جلسه با مسئول انجمن ها برگزار کردیم که باز هم تعاملی از سوی آنها صورت نگرفت.

اسدی گفت: این موضوع یک آسیب شناسی بزرگ در سطح کشور است و درخواستی که امروز از شما داریم این است که در مرحله اول برای رفع این مشکل با حضور هیات رئیسه این هیات کمک حال ما باشید و پلی را با انجمن های بیماران خاص ایجاد کنید تا آنها از طریق شما که در دانشگاه علوم پزشکی اراک حضور دارید برای معرفی ورزشکاران به هیات تعامل و همکاری داشته باشند.

سرپرست هیات ورزشی بیماران خاص و پیوند اعضا استان مرکزی ادامه داد: این ارتباط باید به گونه ای باشد که انجمن ها خودشان در خصوص چگونه ورزش کردن بیماران نظر بدهند و آنها را متقاعد به انجام فعالیت های ورزشی کنند چرا که به گفته پزشکان و متخصصان ورزش برای بیماران خاص و پیوند اعضا هیچگونه منعی ندارد و حتی برای سلامت روحی و جسمی آنها نیز مثمرثمر است.

در ادامه این نشست، محمدی دبیر هیات نیز گفت: در واقع این هیات مجموعه ای از هیات های مختلف با یک اتاق ورزشی است و وجود یک سالن اختصاصی برای ورزشکاران ما ضروری است که اگر دانشگاه علوم پزشکی اراک بتواند این سالن را در روزهای خاصی در اختیار هیات قرار دهد ورزشکاران نیز با رغبت بیشتری به سمت ورزش کردن سوق پیدا خواهند کرد.

مژگان قاسمی نایب رئیس هیات نیز اظهار کرد: ما نیازمند حمایت شما هستیم و می خواهیم شما با حضورتان در هیات به مجموعه اعتبار دهید، البته این حضور به منزله دخالت ما در امور پزشکی نیست و تنها به دنبال آن هستیم تا با گام برداشتن در حیطه کاری تخصصی خود و با کمک به پزشکان بتوانیم فعالیت های بهتری را به جامعه هدف ارائه کنیم تا در نهایت شاهد ارتقای سلامت جسمی و روحی بیماران باشیم.

در بخش دیگری از این نشست، دکتر حسین بختیاری مشاور رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در علوم اجتماعی نیز یادآور شد: فرهنگ ورزش کردن بیماران خاص و پیوند اعضا  باید ایجاد شود و در این زمینه از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.

وی افزود: در دوره ۴۵ روزه ای که با اساتید دیابتی کشور در سال ۹۰ سپری کردیم، همه متخصصان امر تاکید داشتند که ورزش برای بیماران دیابتی در اندازه خود مفید است. ورزش در تمام بیماری های خاص و پیوندی تاثیر مثبت دارد و می تواند در درمان و پیشگیری تاثیر بسزایی داشته باشد؛  بنابراین ورزش را در تمام بیماری ها مثبت می دانم و معتقدم این ورزش کردن برای آنها تعریفی دارد که آن را پزشکان و کارشناسان ورزشی می توانند در جامعه تعمیم دهند.

بختیاری گفت: از طریق اساتید دانشگاه علوم پزشکی اراک این امکان وجود دارد که پل ارتباطی بین هیات و پزشکان مختلف ایجاد کنیم و در جلسات مختلفی که هیات برای بیماران خاص و پیوند اعضا برگزار می کند از حضور این پزشکان متخصص برای صحبت کردن در زمینه فواید ورزش برای بیماران خاص بهره مند شویم.

وی گفت: برای برگزاری این همایش ها، پزشک دانشگاه علوم پزشکی اراک به هیات ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا استان مرکزی معرفی خواهد شد و هیات می تواند از صحبت های آنها جزوه ای برای بیماران تهیه کند.

بختیاری تاکید کرد: ورزش علاوه بر سلامتی جسمی بر سلامتی روحی نیز تاثیر دارد و به عنوان یک همراه، دانشگاه علوم پزشکی اراک در کنار هیات ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا استان مرکزی خواهد بود. امیدواریم فرهنگ ورزش این بیماران در جامعه  تعمیم یابد و آنها به این نتیجه برسند که بیماری که دارند به معنی  دوری از ورزش نیست.

در پایان این نشست مقرر شد دانشگاه علوم پزشکی اراک پل ارتباطی بین انجمن بیماران خاص و هیات ورزش استان را برقرار کند و زمینه تعامل پزشکان با این هیات را نیز هموار کند.

گفتنی است دراین نشست پوریا اسدی سرپرست هیات، مژگان قاسمی نایب رئیس، محمدی دبیر هیات، حمیدرضا خالونژاد مسئول کمیته آموزش، دکتر حیدری عضو هیات، محمد براتی از قهرمانان ورزشی استان و سایه قهیه ای روابط عمومی هیات ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا استان مرکزی نیز حضور داشتند.