جمعه دهم فروردین ماه
در نشست نواب رییس بانوان فدراسیون ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا مطرح شد

برگزاری مسابقات ورزشی با تاکید بر رعایت پروتکل های ورزشی

نشست نواب رییس بانوان فدراسیون ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا در شرایطی برگزار شد که در این نشست موضوع برگزاری رقابت های ورزشی با رعایت تمامی پروتکل های ورزشی مورد تاکید و توجه قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا، در این نشست که با حضور دکتر مهین فرهادی زاد معاونت توسعه امور بانوان وزارت ورزش و جوانان ، سید محسن موسوی دبیر فدراسیون، زهره صالح آبادی نایب رییس بانوان فدراسیون و نواب رییس هیات های استانی برگزار شد، گزارشی از روند فعالیت ها به اطلاع اعضا رسید.

دکتر فرهادی زاد با اشاره به شرایط کرونا و استمرار این روند گفت: متاسفانه امروز شاهد هستیم این ویروس منحوس همچنان وجود دارد و باید به گونه ای خودمان را با این شرایط تطبیق دهیم. 

وی ادامه داد: باید از همکارانم در فدراسیون و هیات های استانی تشکر کنم چرا که با تمام وجود برای اعتلای ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا گام بر می دارند که این کاری ارزشمند است.

معاونت توسعه امور بانوان وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: در شرایط کنونی باید از فضای مجازی و ویژگی هایی که دارد به بهترین شکل ممکن بهره ببریم. من همواره برنامه های شما را پیگیری می کنم و امیدوارم شرایط به زودی به شکل گذشته و روال عادی زندگی بازگردد تا برنامه های خودتان را با شور و شعف برگزار کنید. وقتی در مسابقات به چهره بشاش ورزشکاران این فدراسیون نگاه می کردیم امید به زندگی را در آنان می دیدیم و امیدوارم با بهبود شرایط، بازهم شاهد این فعالیت پرشور و نشاط باشیم.

دکتر فرهادی زاد خاطر نشان کرد: از هیات های استانی تشکر می کنم که در این شرایط کرونایی با همدلی و دلگرمی، فضای خوبی را ایجاد کرده اند تا همچنان ورزشکاران به نوعی درگیر ورزش باشند و خانه نشین نشوند، این کرونا وجود دارد و ادامه هم خواهد داشت اما ما باید خودمان را تجهیز کنیم و جای خوشحالی دارد که تمامی ورزشکاران و قهرمانان ما در برابر کرونا واکسینه شده اند.

وی با تاکید بر این که شرایط ورزشکاران این فدراسیون خاص است، تاکید کرد: با توجه به شرایط موجود باید مراقب بود و این شرایط برای فدراسیونی مانند ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا که مخاطبینی خاص هم دارد، به مراتب سخت تر است. به علت شیوع ویروس کرونا، وضعیت برخی از استان ها در شرایط خوبی نیست و عملا فعالیت ورزشی در این مناطق غیر ممکن است اما در صدد هستیم دوره های آموزشی و آنلاین فدراسیون را با جدیت بیشتری پیگیری کنیم تا بتوانیم از ظرفیت های فضای مجازی به بهترین شکل ممکن بهره ببریم.

معاونت توسعه امور بانوان وزارت ورزش و جوانان افزود: استان ها با رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی و اعمال نظر دقیق برنامه های ستاد ملی مبارزه با کرونا در ورزش می توانند با حداقل نفرات رویدادهای ورزش خود را آغاز کنند، البته این برنامه ها در فضای باز و با رعایت فاصله اجتماعی باشد به عنوان مثال در رشته هایی مانند شطرنج، پتانک، تنیس روی میز و .. می توان شاهد آغاز دوباره فعالیت ها باشیم. از سویی دیگر باید این مساله مورد دقت مسوولان مربوطه قرار بگیرد حتما ورزشکاران واکسن های خود را زده باشند و از حضور افرادی که ماسک ندارند نیز جلوگیری به عمل بیاید تا سلامت دیگران تضمین شود.

فرهادی زاد خاطر نشان کرد: نباید در هیچ شرایطی ورزشکاران را فراموش کرد، حتی اگر شرایط از این سخت تر هم باشد باید از طریق تماس تلفنی با ورزشکاران و مربیان در تماس بود. حتی می توانیم بررسی کنیم که هر گروه چند ورزشکار در رشته های خاص دارد و با تعداد کم آنها را دعوت کنیم تا مسابقات برگزار شود. به عنوان مثال در یک روز دو ورزشکار تنیس روی میز تالاسمی را دعوت کنیم تا با هم به رقابت بپردازند و در ساعت های دیگر نیز طبق همین روال پیش برویم تا در فضایی سالم ورزشکاران بتوانند با هم مسابقه بدهند. 

معاونت توسعه امور بانوان وزارت ورزش و جوانان از نواب رییس بانوان هیات های استانی خواست از ایده ها و فکرهای جدید استفاده کنند، وی با اشاه به این مطلب تاکید کرد: با مربیان و ورزشکاران صحبت کنید، آنها در همین ایام کرونا ایده های خوبی را برای ورزش کردن از فکر به عمل تبدیل کرده اند و بدون شک می توانند در این مسیر راه گشا باشند. یکی از راه های سلامتی و مقابله با ویروس کرونا، ورزش است و باید در هر شرایطی ورزش را در برنامه کاری داشت.

سید محسن موسوی دبیر فدراسیون ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا در این نشست با اشاره به فعالیت های هیات های استانی گفت: در ابتدا جا دارد به همکاران پرتلاشم در هیات های استانی خسته نباشید و خدا قوت بگویم و برای همه شما عزیزان در این روزهای سخت کرونایی، آرزوی صحت و سلامت می کنم.

وی ادامه داد: در چنین شرایطی باید از فضای مجازی به بهترین شکل بهره برد تا فرصت های جدیدی را برای ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا ایجاد کنیم. همچنین در تلاش هستیم با همکاری فدراسیون ورزش های همگانی دوره های مجازی را تعریف کنیم تا دانش ورزشکاران و مربیان خود را ارتقا دهیم.

دبیر فدراسیون ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا تصریح کرد: هیات های استانی گزارش فعالیت های خود را برای ما ارسال کنند تا در جریان آخرین فعالیت های صورت گرفته باشیم، اگر هیاتی در نظر داشت جلسه آنلاین برگزار کند اما شرایط و امکانات آن را نداشت به ما بگوید تا این فضا را برای آنها فراهم کنیم، فدراسیون تمام تلاش خود را به کار گرفته تا همه کارها با سرعت و طبق روال عادی دنبال شود و می خواهیم با همدلی و انسجامی که میان هیات های استانی و فدراسیون است، این روزهای سخت را با خاطره ای خوش پشت سربگذاریم.

در ادامه این نشست زهره صالح آبادی نایب رییس بانوان فدراسیون ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا نیز در سخنانی گزارشی از روند فعالیت ها ارائه کرد، همچنین در خصوص موارد مربوطه بحث و تبادل نظر شد و برخی از نواب رییس بانوان هیات های استانی به ارائه گزارش و بیان نقطه نظرات خود پرداختند.