پنجشنبه نهم فروردین ماه

دبیر فدراسیون بیماران خاص: حضور ۱۲۸ ایرانی در پیکارهای جهانی ۵ کیلومتر

دبیر فدراسیون ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا با اشاره به برگزاری مسابقات ۵ کیلومتر جهانی گفت: این مسابقات از روز جمعه با حضور ۱۲۸ ورزشکار ایرانی آغاز شد که تا ۱۴ خرداد ادامه دارد. هر شرکت کننده باید مستندات و رکوردهای خود را اعلام کند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا،  سیدمحسن موسوی تصریح کرد: رقابت‌های ۵ کیلومتر به هر شکل از سوی فدراسیون جهانی با هدف تعمیم و توسعه ورزش برنامه‌ریزی شد که در بازه زمانی یک هفته‌ای در سراسر جهان برگزار می‌شود و پس از آن نتایج از سوی این فدراسیون اعلام خواهد شد.

وی ادامه داد: رقابت‌های جهانی قرار بود تابستان سال جاری در ایالت تگزاس آمریکا برگزار شود که با توجه به شیوع ویروس کرونا، لغو شد، اما فدراسیون جهانی با هدف توسعه ورزش و تاکید و توجه به این امر، رقابت‌های  ۵ کیلومتر را برنامه‌ریزی کرد تا نشان دهد ورزش در همه حال باید پیگیری شود.

موسوی تاکید کرد: این مسابقات باید به شکلی برگزار شود که قابلیت اندازه‌گیری داشته باشد، بر همین اساس پس از اعلام فدراسیون جهانی هر استان ۵ ورزشکار را برای حضور در این رویداد مجازی معرفی کرد که هم اکنون با توجه به نصب برنامه‌های مورد تایید و ساعت‌های هوشمندی که در اختیار ورزشکاران است آنها در رشته‌های شنا، دوومیدانی، پیاده‌روی، کوهنوری، دوچرخه‌سواری و تردمیل رکوردگیری خود را آغاز کردند که پس از دریافت اطلاعاتی که به دست ما می رسد، برای فدراسیون جهانی ارسال خواهد شد.

وی ادامه داد: این مسابقات جنبه قهرمانی ندارد و هدف تعمیم و توجه به ورزش است، بر همین اساس کلاس‌بندی لحاظ نشده و ورزشکاران در رشته‌هایی که شرکت می‌کنند سنجیده می‌شوند.

دبیر فدراسیون ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا تاکید کرد: با توجه به حجم بسیار اطلاعات و نیاز به ارسال به موقع رکوردها به فدراسیون جهانی، باید هر ورزشکار در پایان فعالیت خود نتایج را در کوتاه‌ترین زمان برای ما ارسال کند تا بتوانیم در اسرع وقت در اختیار مسوولان جهانی قرار دهیم و اگر تعللی از سوی ورزشکاران صورت بگیرد، عواقب ناشی از آن بر عهده خود ورزشکار است.  همانطور که گفتم هر استان ۵ ورزشکار را می‌توانست معرفی کند اما برخی از استان‌ها چون از تمام ظرفیت خود استفاده نکردند این سهم در اختیار سایر استان‌ها قرار گرفت تا سهمیه ورزشکاران کشورمان از بین نرود.

موسوی در پایان تصریح کرد: بیشترین تعداد ورزشکاران متعلق به استان اصفهان با ۲۰ و کمترین هم به استان ایلام با ۲ سهمیه است.

منبع: خبرگزاری ایرنا