پنجشنبه نهم فروردین ماه
گرامیداشت آزاد سازی خرمشهر / جمعه 7 خردادماه

دومین دوره مسابقات شطرنج آنلاین جام دوستی برگزار می شود

فدراسیون ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا دومین دوره مسابقات رپید شطرنج آنلاین در سال ۱۴۰۰ ویژه آقایان دارای ریتینگ بالای 1400 را در سایت لیچس تحت عنوان جام دوستی، گرامیداشت آزاد سازی خرمشهر را برگزار می کند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا، این مسابقات به صورت انفرادی برگزار خواهد شد و سیستم قرعه کشی مطابق با قوانین سایت لیچس ( سیستم  سوئیس ) می باشد.

مسابقه رپید ریتد (رسمی) با تایم ۱۵ دقیقه + ۵ ثانیه پاداش و مدت زمان استراحت بین هر دور مسابقه ده دقیقه در نظر گرفته شده، همچنین مسابقات در ۵ الی ۷ دور برگزار می شود و درصورت حضور کم شرکت کنندگان، تعداد دور مسابقات به طور خودکار توسط سایت تغییر پیدا کرده و برگزار کننده دخل و تصرفی در آن نخواهد داشت.

زمان شروع مسابقه روز جمعه 7 خردادماه و از ساعت 10 صبح خواهد بود.

در مسابقه ۷ دوری ، 4 دور ساعت 10 و 3 دور ساعت 15 و در مسابقه 5 دوری، 3 دور ساعت 10 و 2 دور ساعت 15 برگزار می شود. با توجه به محدودیت های سایت لیچس پوئن شکنی  سونه بورن برگر لحاظ می گردد و در صورت تساوی برگر، رویارویی بین دو بازیکن ملاک رتبه خواهد بود ( توسط داور مسابقه انجام می پذیرد )

نحوه امتیاز دهی سیستم سوییس نیز بر این اساس خواهد بود که هر برد ۱ امتیاز ، مساوی نیم امتیاز و باخت صفر امتیاز لحاظ می شود.
   
علاقه مندان جهت شرکت در این رقابت ها باید در سایت لیچس اقدام به ثبت نام کاربری کنند . ( مراحل و نحوه ثبت نام کاربری به مدیریت برگزاری مسابقات ارسال گردیده است )

ثبت نام از شرکت کنندگانی به عمل می آید که با اکانت اعلام شده خود حداقل 50 بازی رسمی در سایت لیچس برگزار کرده باشند.


شرکت کنندگان بعد از اعلام نام کاربری خود به مدیریت برگزاری مسابقه در گروه " جام دوستی ۲" به آدرس زیر عضو شوند:
https://lichess.org/team/FnPhuBUk

پس از عضویت در گروه جام دوستی 2 در قسمت مسابقات گروه، مسابقه جام دوستی 2 ویژه آقایان را انتخاب و با کلیک بر روی گزینه پیوستن به مسابقه یا join  به جدول رقابت ها وارد شوید.

بازیکنان تا ۳۰ دقیقه قبل از شروع مسابقه در بخش مسابقات "جام دوستی ۲ ویژه آقایان" حاضر باشند. شرکت کنندگانی که نام و نام خانوادگی حقیقی خود را در پروفایل لایچس درج نکنند، از لیست رده بندی حذف خواهند شد. عدم ارسال مشخصات دقیق و آیدی بازیکنان در سایت لیچس به مسوول برگزاری به منزله انصراف از رده بندی تلقی می گردد

چنانچه به هر علتی اکانت فردی بسته شود مقام بازیکن مورد نظر در صورت کسب لحاظ نخواهد شد و بازیکن حق شرکت در تمامی مسابقات آتی را نخواهد داشت.

اعلام نفرات برتر پس از بررسی توسط سرداور به اطلاع عموم عزیزان خواهد رسید. درصورت صلاحدید سرداور پس از اتمام مسابقات فوق مسابقات فینال تحت نظارتِ (دوربین ) سرداور و داور مسابقه برگزار خواهد شد که زمان آن اعلام می شود.

بدیهی است شرکت کنندگان موظف هستند نسبت به رعایت بازی جوانمردانه ، اهتمام ورزند.