پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه

چهره‌ تیم‌ها و نفرات برتر رقابت‌های تالاسمی بانوان قهرمانی کشور مشخص شد

با پایان مسابقات تالاسمی بانوان، تیم‌ها و نفرات برتر این دوره از مسابقات مشخص و معرفی شدند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا، در این دوره از مسابقات که در 7 رشته و از 16 مهرماه در رامسر آغاز شده بود تیم‌های فارس، سیستان و بلوچستان و خوزستان عناوین برتر را از آن خود کردند.

در رشته بدمینتون کمتر از 30 سال، مرضیه سلیمانی از هرمزگان، فاطمه احدی از آذربایجان غربی و فاطمه مظفری از یزد عناوین برتر را از آن خود کردند. در بالای 30 سال نیز راحله حسینی از خوزستان، ماندانا شکیب‌زاده از اصفهان و مریم شکری از فارس حائز رتبه‌های برتر شدند.

در تیراندازی کمتر از 30 سال، ام‌البنین رستمی از چهارمحال و بختیاری، عاطفه نقش‌بندی از سیستان و بلوچستان و فاطمه کرمانی از قم رتبه‌های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند. در بالای 30 نیز این عناوین به مریم کیانی از چهارمحال و بختیاری،‌ سمانه علیزاده از خراسان رضوی و زهره افضلی از کرمان رسید.

در تنیس‌روی‌میز کمتر از 30 سال، فاطمه تیموری از گلستان اول شد،‌ شهرزاد نجاتی از کرمان به مقام دوم رسید و محدثه قزوین‌زاده از اصفهان بر سکوی سوم تکیه زد. در بالای 30 سال سمیه زهوریان از خراسان رضوی، فاطمه جلالی از گلستان و نرگس غلامی از فارس سکوهای برتر را به خود اختصاص دادند.

در رشته پتانک کمتر از 30 سال، فرزانه یوسفی از زنجان بالاتر از سایر رقبا بر سکوی قهرمانی تکیه زد، عاطفه نذری از یزد دوم شد و لیلا رفیعی از آذربایجان شرقی به عنوان سومی دست یافت. در بالاتر از 30 سال نیز مرضیه خرم از فارس، سهیلا یزدانی از اصفهان و رویا رادپور از کرمان عناوین برتر را از آن خود کردند.

در رشته دارت کمتر از 30 سال، زهرا دهقان از فارس به مقام نخست دست یافت، هستی جوهری از همدان دوم شد و لیلا حیدری از چهارمحال و بختیاری به مقام سومی بسنده کرد. در بالاتر از 30 سال نیز شکوفه کرمی از کرمانشاه، هاجر راستگو از گیلان و عاطفه عبدالهی از سیستان و بلوچستان مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند.

در شطرنج کمتر از 30 سال، شیوا داودی از هرمزگان و مریم داوری از ایلام رده‌های اول و دوم را به خود اختصاص دادند و مریم داوری از کهگیلویه و بویراحمد به همراه مهردخت درزی از مازندران به مقام سومی مشترک دست یافتند. در بالاتر از 30 سال نیز این عناوین به نعمیه زارع کمالی از یزد، شبنم عبدی از اردبیل و زهرا محمدی باغ‌ملایی از بوشهر رسید.

در شنا و در ماده 50 متر کرال سینه،‌ فاطمه اربابی از سیستان و بلوچستان و فاطمه نظامات از خوزستان اول و دوم شدند، در همین ماده و در رده سنی بالای 30 سال نیز ستاره کاظمی از البرز، فاطمه رعیت‌پیشه از فارس و شیرین محمدیان از بوشهر به عناوین برتر دست یافتند.

در 50 متر قورباغه کمتر از 30 سال، فاطمه اربابی از سیستان و بلوچستان و فاطمه نظامات از خوزستان به مقام‌های اول و دوم رسیدند، در بالای 30 سال نیز فاطمه رعیت‌پیشه از فارس،‌ شیرین محمدیان از بوشهر و مهتاب اسدی از گیلان بر سکوی قهرمانی تکیه زدند.

پرونده رقابت‌های تالاسمی بانوان با این نتایج بسته شد و مسابقات آقایان نیز از 24 تا 27 مهرماه در رامسر آغاز می‌شود. همچنین برای همه گروه‌های تحت‌پوشش این فدراسیون و در رشته‌های مختلف، طرح استعدادیابی از 20 تا 23 مهرماه برگزار می‌شود که ورزشکاران نوجوان کشورمان مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.