پنجشنبه نهم فروردین ماه

جلسه کمیته آموزش هیات ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا استان مرکزی برگزار شد

جلسه کمیته آموزش هیات ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا استان مرکزی با حضور سرپرست ، اعضای هیات و مسئولان کمیته آموزش برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا، در این جلسه که با هدف ارائه برنامه های کمیته آموزش هیات در راستای جذب بیماران خاص به انجام فعالیت‌های ورزشی برگزار شد، سرپرست هیات ورزشی بیماران خاص و پیوند اعضا استان مرکزی گفت: هیات در بحث قهرمان پروری خوب کار کرده و در حال حاضر باید در راستای جذب بیماران خاص به انجام فعالیت های ورزشی که برای حفظ سلامت آنها مفید است اقداماتی را انجام دهد.

پوریا اسدی افزود: برگزاری همایش ها و گسترش دامنه پذیرش نفرات در جامعه هدف به سمت ورزش از جمله برنامه هایی است که هیات به دنبال تحقق آن است.

وی اظهار کرد: مراحل معرفی و اعزام ورزشکاران به مسابقات جهانی از اول شهریور آغاز می شود و استان مركزي در رشته های بدمينتون، اسکواش، پتانک و دو و میدانی ورزشکارانی را برای اعزام دارد. این مسابقات فروردین ماه سال آینده در استرالیا خواهد بود اما روند کار و انتخاب نفرات در حال انجام است.

اسدی ادامه داد: با پیگیری های هیات، مقرر شد شورای شهر اراک و سازمان فرهنگی شهرداری یکسری تجهیزات و وسایل ورزشی را از اول مرداد در اختیار هیات قرار دهد.

دکتر شهرجردی عضو کمیته آموزش هیات ورزشی بیماران خاص و پیوند اعضا استان مرکزی نیز بیان کرد: هفته گذشته جلسه ای در خصوص کمیته آموزش و برنامه‌های آن برگزار کردیم که مقرر شد در مرحله اول برای انجمن ام اس کار آموزشی پیوسته انجام دهیم و این کار در خصوص تغذیه و فعالیت بدنی آنها باشد.

وی افزود: همکاری مسئولان انجمن ها در برگزاری گردهمایی بسیار می توانند دخیل باشند و کارهای آموزشی کمیته هر دو یا سه هفته یکبار بهتر است برگزار شود تا موثر واقع شود.

 دکتر حیدری دیگر عضو کمیته آموزش هیات در ادامه جلسه، ابراز کرد: بسیاری از بیماران خاص تمایل به انجام فعالیت ورزشی دارند اما شاید آموزش های اشتباه مانع از حضور گسترده آنها در فعالیت های ورزشی شده باشد و به نظر می رسد اگر برگزاری جلسات آموزشي بصورت حضوری و در مکان های انجمن ها برگزار شود، بهتر باشد.

مژگان قاسمی نایب رئیس هیات نیز بیان کرد: برگزاری همایش در مکان انجمن ها موثر است اما انجام این کار بسیار سنگین بوده و می طلبد کار تیمی قوی در این زمینه صورت بگیرد.

دکتر میلاد مشایخی رییس هیات ورزشی بیماران خاص و پیوند اعضا شهرستان اراک نیز گفت: هیات می تواند با توجه به مصوبات قانون گذاری شده با برگزاری کارگاه درآمدزایی داشته باشد. در شهرستان اراک برای انجام کار موثر اعتقاد به حضور افراد فعال و پرتلاش دارم.

دکتر محمد فولادوند عضو کمیته آموزش در این جلسه ابراز کرد: برگزاری کارگاه چاقی برای عموم می تواند برای هیات درآمدزا باشد و در ادامه برگزاری کارگاه آموزشی Act ویژه بیماران خاص برای افزایش آگاهی آنها نسبت به بیماری و تاثیر ورزش در حفظ سلامت آنها توصیه می شود.

خالو نژاد مسئول کمیته آموزش هیات نیز گفت: باید پیگیری جذب بیماران خاص به انجام فعالیت های ورزشی، منوط به برگزاری یک همایش نباشد و این کار به صورت پیوسته انجام شود.

در پایان مقرر شد هر هفته یک همایش سلامت با حضور بیماران خاص و خانواده های آنها و عموم مردم با هدف جذب بیماران خاص به انجام فعالیت های ورزشی و ارتقای سطح آگاهی آنها زیر نظر هیات ورزشی بیماران خاص و پیوند اعضا استان مرکزی برگزار شود. همچنین برگزاری کارگاه های آموزشی برای انجمن های بیماران خاص نیز توسط کمیته آموزش هیات و زیر نظر هیات ورزشی بیماران خاص و پیوند اعضا استان مرکزی برگزار شود.