پنجشنبه سی ام فروردین ماه

برای اولین بار ورزشکاران بیماران خاص خوزستان به مسابقات بین‌المللی اعزام می شوند

رئیس هیات ورزش بیماران خاص و پیوند اعضای خوزستان از اعزام ورزشکاران این استان به رقابت های برون مرزی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا، جمال فتاحی گفت: یکی از آرزوهای ۱۴ ساله من در هیات ورزش بیماران خاص از ابتدا تاکنون، اعزام تیم ورزشکاران بیماران خاص خوزستان به یک تورنمت بین المللی بوده است که امروز شاهد تحقق این آرزو هستیم.

وی ادامه داد: مسابقات جهانی پیوند اعضاء هر 2 سال یکبار برگزار می شود که فقط ورزشکاران پیوندی می توانند در آن حضور یابند که ورزشکاران با اراده کشورمان در آخرین دوره در 2019 انگلیس توانستند به عنوان سوم تیمی جهان برسند اما به دلیل نداشتن فدراسیون جهانی بیماران خاص، تاکنون هیچ ورزشکاری ازسایر گروها به مسابقات بین المللی اعزام نشده که با مجوز  فدراسیون و حمایت اداره کل ورزش و جوانان استان خوزستان در مهرماه برای اولین بار در تاریخ ورزش ایران تیم شطرنج آقایان و بانوان بیماران خاص استان با هزینه کامل هیات به مسابقات یکی از کشورهای گرجستان یا آذربایجان اعزام خواهد شد.

رئیس هیات ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا خوزستان با ابراز خوشحالی از این موضوع، عنوان کرد: نفرات برتر جهت اعزام این مسابقات در انتخابی ۳۰ تیر ماه در شهرستان ماهشهر انتخاب خواهند شد. حضور در این تورنمنت بین المللی علاوه بر این که سطح فنی شطرنج بازان خوزستان را ارتقا خواهد داد تاثیر بسیاری در افزایش روحیه ورزشکاران بیماران خاص استان خواهد داشت.