جمعه دهم فروردین ماه

موسوی: جام جهانی فوتبال پیوند اعضا ۲۰۲۴ در ایتالیا برگزار می‌شود

دبیر فدراسیون ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا با اشاره به لغو رقابت های فوتبال ۲۰۲۲ فرانسه گفت: رقابت های جام جهانی فوتبال به سال ۲۰۲۴ موکول شد که این مسابقات به میزبانی ایتالیا برگزار می شود.

سید محسن موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: قرار بود رقابت‌های جام‌جهانی فوتبال در سال ۲۰۲۲ و به میزبانی فرانسه برگزار شود اما فدراسیون جهانی با لغو این رقابت‌ها اعلام کرد مسابقات به سال ۲۰۲۴ موکول شده و بازی‌ها در ایتالیا برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: فدراسیون ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا در این مدت پیگیر روند برگزاری مسابقات بود اما به دلیل شرایط کرونایی و وضعیت موجود این مسابقات دو بار به تعویق افتاد و این بار شهر چزناتیکو برای برگزاری این رقابت ها انتخاب و معرفی شده است.

دبیر فدراسیون ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا تاکید کرد: تیم ملی فوتبال پیوند اعضای ایران مدت‌هاست تمرینات خود دنبال می‌کند و در شرایط خوبی قرار دارد. بدون شک در صورت مساعد بودن شرایط، این تیم به رقابت‌های جهانی اعزام خواهد شد چرا که امید بسیاری به کسب مدال و موفقیت در این رقابت‌ها داریم.

موسوی در مورد برگزاری بازی‌های جهانی پیوند اعضا هم گفت: این مسابقات در فروردین ۱۴۰۲ در شهر پرث استرالیا برگزار می‌شود و قصد داریم تیمی کیفی را روانه این رقابت‌ها کنیم. بر همین اساس تمرینات ملی پوشان آغاز شده و در نظر داریم با برگزاری اردوهای مختلف میزان آمادگی قهرمانان خود را افزایش دهیم تا بازهم بتوانیم در رقابت‌های جهانی از اعتبار ورزش ایران و فدراسیون ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا به خوبی دفاع کنیم.

گفتنی است کاروان اعزامی فدراسیون ورزش بیماران خاص و پیوند اعضای کشورمان در آخرین حضور خود در رقابت‌های جهانی ۲۰۱۹ انگلستان برای نخستین بار موفق شد به عنوان پدیده مسابقات انتخاب و مقام سومی این رقابت ها را از آن خود کند