پنجشنبه نهم فروردین ماه

اعلام فراخوان سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ورزشی ایران

فراخوان شرکت در سیزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‎ های ورزشی ایران اعلام شد و سینماگران می‌توانند از اول اسفندماه 1400 آثار خود را برای این جشنواره ارسال کنند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا، جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ورزشی ایران، نماینده انحصاری فدراسیون جهانی فیلم‎های ورزشی (FICTS) است که به منظور رقابت بین فیلمسازان، برنامه‌سازان، کشف استعدادهای جوان و معرفی چهرهای خلاق، همگام با سیاست‌های ورزش کشور، کمیته ملی المپیک و پارالمپیک و FICTS در راستای حمایت از تولید و عرضه فیلم‌های ورزشی برگزار می‌شود.

در این دوره علاوه بر فیلم‎های سینمایی، مستند (کوتاه و بلند)، داستانی (کوتاه و بلند)، فیلمنامه نویسی، پویانمایی، تیزر و نماهنگ تولید شده در فاصله سال های 1398 تا 1400، آثاری با موضوعات روح المپیک و پارالمپیک، مفاهیم صلح و دوستی، ورزش همگانی و سلامت عمومی، ورزش و مبارزه با اعتیاد و بازی‌های محلی، بومی و عشایری می‌توانند در بخش ویژه ملی این رویداد حضور یابند.

علاقه‌مندان می‌توانند برای حضور در این دوره جشنواره از اول اسفندماه 1400 تا اول خردادماه 1401 آثار خود را ثبت و به جشنواره ارسال کنند.در این دوره همچنین علاوه بر جوایز نقدی، از سوی نهادهای حامی جشنواره از آثار برتر تقدیر خواهد شد.

بر اساس این گزارش، جشنواره فیلم‌های ورزشی ایران، نماینده انحصاری فدراسیون جهانی فیلم و تلویزیون ورزشی (FICTS) است. مقر FICTS در میلان ایتالیا است که بیش از 125 کشور عضو این فدراسیون هستند. جشنواره ایران به عنوان یکی از 16 پایگاه جهانی و میزبان 28 کشور آسیایی و منطقه برای ورود به جشنواره جهانی میلان مورد توجه فیلمسازان و سینماگران این کشورها است و با توجه به جایگاه بین المللی این جشنواره و استقبال از آن، آثاری از کشورهای اروپایی و دیگر کشورها نیز مهمان این رویداد هستند.

متقاضیان می‌توانند برای ثبت نام و دریافت فراخوان از اول اسفند به سایت رسمی جشنواره به نشانی www.sportfilmfest.ir مراجعه کنند. در سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ورزشی ایران سیدمجتبی علوی به عنوان دبیر و عبدالحمید احمدی به عنوان رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره، نماینده کمیته ملی المپیک و مشاور وزیر ورزش و جوانان حضور دارند.

سیزدهمین دوره جشنواره فیلم‌های ورزشی ایران با حمایت کمیته ملی المپیک و پارالمپیک و آکادمی ملی المپیک، وزارت ورزش و جوانان، شبکه سوم سیما و سازمان صدا و سیما و سازمان سینمایی وزارت ارشاد در بخش خصوصی و به همت موسسه فرهنگی هنری خانه هنر خیام تیرماه 1401 همزمان با هفته المپیک برگزار می‌شود‌.