جمعه دهم فروردین ماه

تاکید هیات ورزش بیماران خاص استان مرکزی بر جذب و پرورش قهرمانان استان

نشست مشترک هیات ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا استان مرکزی با انجمن های مردم نهاد سایر بیماری ها برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا، این نشست مشترک با حضور دکتر ریتا ظهیری جانشین رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اراک در امور اجتماعی، برگزار شد.

در این جلسه نایب رئیس هیات ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا استان مرکزی، گفت: با توجه به شناختی که از بیماران خاص داریم و طرح های پیشنهادی که برای توانمندسازی آنان در نظر گرفته ایم، امیدواریم با اجرای آنها بتوانیم کمی از مشکلات این بیماران را کاهش دهیم.

مژگان قاسمی افزود: اجرای الگوی توانمند سازی خانواده محور موجب افزایش سطح زندگی این بیماران می شود، ضمن اینکه فراهم کردن بستر لازم برای حضور بیماران خاص و پیوند اعضا در حوزه های ورزشی از اولویت های این هیات بشمار می رود؛ چرا که معتقدیم ورزش هزینه زیادی برای این بیماران ندارد و می تواند سطح شادابی، سلامت و زندگی آنها را نیز ارتقا دهد.

قاسمی اظهار کرد: از مسئولان ذیربط درخواست داریم نسبت به تسهیل عوامل اثرگذار بر توسعه ورزش بیماران خاص همچون پاسخگویی مراکز آموزشی و دسترسی افراد به تجهیزات ورزشی اقدامات لازم را صورت دهند.

در ادامه سرپرست هیات ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا استان مرکزی گفت: در بخش ورزشکاران بیماران خاص و پیوند اعضا مساله مهم جذب آنان از انجمن ها است که تقاضا داریم انجمن ها در این زمینه با هیات تعامل لازم را داشته باشند.

پوریا اسدی با اشاره به اینکه این هیات از سازمان های مردم نهاد و علوم پزشکی و مجموعه ورزش و جوانان در خصوص معرفی ورزشکاران خود به این هیات مطالبه دارد، افزود: پیشنهاد می دهم انجمن ها استعدادیابی ورزشی را از بیماران تحت پوشش خود انجام دهند و این افراد را به هیات جهت ساماندهی معرفی کنند، ضمن اینکه هیات نیز در این زمینه از هیچگونه همکاری کوتاهی نخواهد کرد.

وی گفت: تعهد می کنیم در رشته های ورزشی که در هیات فعال است با انجمن ها همکاری لازم را انجام دهیم و کمیته آموزش و پژوهش هیات نیز جلساتی را با اعضای تاثیرگذار انجمن ها در این خصوص برگزار خواهد کرد.

دکتر حیدری مدیر آموزش هیات ورزشی بیماران خاص و پیوند اعضا استان مرکزی در این نشست بیان کرد: کاری که قرار است انجام دهیم ارتقای دانش و آگاهی جامعه هدف و جامعه برای فراهم شدن فرصت حضور بیشتر بیماران خاص و پیوند اعضا در جامعه است تا فعالیت این هیات بتواند فرصتی برای ارتقای سطح سلامت این افراد باشد.

دکتر ریتا ظهیری جانشین رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: سازمان های مردم نهاد در حوزه سلامت زحمات زیادی برای اعضای تحت حمایت و مددجویانشان می کشند که البته گرفتاری های زیادی نیز در رابطه با جامعه آماری هدف دارند؛ اما ورزش یک اقدام بی هزینه است که باید جنبه های مدیریتی آن انجام شود.

وی ادامه داد: این جلسه هم جلسه هماهنگی برای انجام این هدف است و معتقدم ورزش برای بیماران خاص می تواند بخشی از خدمات درمانی این افراد را تقلیل دهد و به ارتقای سطح سلامت آنها کمک کند.

ظهیری ادامه داد: از طرف گروه بیماری های خاص و غیرواگیر دانشگاه هرگونه همکاری در این خصوص لازم باشد را با هیات ورزشی بیماران خاص و پیوند اعضا استان مرکزی انجام خواهیم داد.