چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه

نشست هم اندیشی مسئولان ورزش بیماران خاص برگزار شد

نشست هم اندیشی انجمن های تحت پوشش فدراسیون ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا با حضور مسئولان این فدراسیون برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا، در این نشست که با حضور دکتر مهین فرهادی زاد عضو هیات رئیسه، سید محسن موسوی دبیر فدراسیون و روسای انجمن های ورزشی بدمینتون، دارت، دوومیدانی، پتانک و اسکواش برگزار شد در خصوص برنامه های آتی و هماهنگی در جهت برگزاری اردوهای آماده سازی تیم های ملی بحث و تبادل نظر شد.

در این نشست مهین فرهادی زاد با اشاره به شرایط موجود و تاکید بر اهمیت سلامتی ورزشکاران گفت: مسابقات کشوری را پس از 2 سال وقفه برگزار خواهیم کرد، باید با رعایت پروتکل های بهداشتی و پس از بررسی کارت واکسن ورزشکاران که هر دو دوز را تزریق کرده باشند نسبت به حضور آنان در میادین ورزشی اقدام کرد تا شاهد رقابت هایی پرشور باشیم.

وی همچنین به شرایط کرونا و پس از آن اشاره کرد و افزود: به دلیل شرایط خاص ورزشکاران ما، شاید آنطور که باید و شاید قهرمانان از آمادگی بالایی برخوردار نباشند و کادر فنی تیم های ملی و روسای انجمن ها باید به این مساله دقت داشته باشند، ما به دنبال آن هستیم تا بهترین ها را شناسایی کنیم و اگر ورزشکاری به دلایلی مختلفی از جمله بیماری یا گرفتاری نتوانست در این رویدادها شرکت کند، فرصت دیگری را در اختیار خواهد داشت تا سطح آمادگی و توان فنی خود را به اثبات برساند.

در ادامه این نشست، سید محسن موسوی دبیر فدراسیون با ارائه گزارشی به حضور قهرمانان کشورمان در رقابت های جهانی انگلستان پرداخت و گفت: در این گزارش حضور آقایان و بانوان بر اساس سهمیه اعزام و مدال آوری مشخص شده که شاهد موفقیت چشمگیر بانوان در این عرصه هستیم. از سویی دیگر در مسابقات 2019 انگلستان ما برای اولین بار موفق شدیم عنوان سومی جهان را از آن خود کنیم و این وظیفه ما را بسیار سنگین می کند چرا که باید کاروان کیفی را مد نظر داشته باشیم تا در رویدادهای بعدی نیز بتوانیم از جایگاهی که داریم، به خوبی دفاع کنیم.

روسای انجمن های تحت پوشش نیز در این نشست به بیان دیدگاه های خود پرداختند و در خصوص شرایط رویدادها و مسابقات در پیش، بحث و تبادل نظر شد.

گفتنی است رقابت های قهرمانی کشور فدراسیون ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا با برگزاری 6 رشته ورزشی از 9 آذرماه آغاز خواهد شد استان های تهران، فارس و قزوین به عنوان میزبان معرفی شده اند. رشته دوومیدانی به میزبانی شیراز و از 9 تا 12 آذرماه، تنیس روی میز از 16 تا 19 آذرماه به میزبانی قزوین و رشته های اسکواش، بدمینتون، دارت و پتانک از 23 تا 26 این ماه به میزبانی تهران برگزار خواهد شد.