شنبه یکم اردیبهشت ماه

کامران: ورزشکاران مستعد زنجان در مدال آوری موفق عمل کرده اند

دبیر هیات ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا استان زنجان با اشاره به شرایط و نحوه فعالیت قهرمانان این استان گفت: زنجان از استعدادهای بسیار خوبی بهره می برد و قهرمانان این هیات مدال های متعددی را برای ورزش استان به ارمغان آورده اند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا، رقیه کامران تصریح کرد: هیات ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا در۶ گروه دیابت، ام اس، هموفیلی، تالاسمی، همودیالیزی، پیوندها(کلیه، کبد، قلب، مغز استخوان، ریه، روده و پانکراس) و در ۱۶ رشته ورزشی (دوومیدانی، شنا، تنیس روی میز، بدمینتون، دارت، اسکواش، بولینگ، دوچرخه سواری، پتانک، شطرنج، تیراندازی، تنیس خاکی، پدل، قایقرانی، والیبال و فوتبال) از سال ۱۳۸۶ تاسیس شده که جا دارد از زحمات روسای قبلی و کنونی این هیات تقدیر و تشکر کنم.

دبیر هیات ورزش بیماران خاص و پیوند اعضاء استان زنجان گفت: هیات ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا در ۶ گروه دیابت، ام اس، هموفیلی، تالاسمی، همودیالیزی، پیوندها(کلیه، کبد، قلب، مغز استخوان، ریه، روده و پانکراس) و در ۱۶ رشته ورزشی (دوومیدانی، شنا، تنیس روی میز، بدمینتون، دارت، اسکواش، بولینگ، دوچرخه سواری، پتانک، شطرنج، تیراندازی، تنیس خاکی، پدل، قایقرانی، والیبال و فوتبال) از سال ۱۳۸۶ تاسیس شده که جا دارد از زحمات روسای قبلی و کنونی این هیات تقدیر و تشکر کنم.

وی تصریح کرد: ما 150 ورزشکار در بعد قهرمانی داریم که از این تعداد 16 نفر عضو تیم های ملی هستند و 80 ورزشکار نیز در رقابت های قهرمانی کشور برای استان مدال آور بوده اند. همچنین در این سال ها استان زنجان میزبانی رویدادهای مختلفی را بر عهده داشته که از آن جمله می توان به میزبانی سال ۱۳۹۷ رشته بدمینتون در آکادمی زنجان، اردوی تیم ملی اعزامی به رقابت های جهانی نیوکاسل انگلستان در سال 98 و رقابت های دارت کشوری به صورت آنلاین در سال های 99 و 1400 را نام برد.

دبیر هیات ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا زنجان افزود: در حال حاضر اعزام کاروان ورزشی خود به همراه خانواده به مشهد مقدس را در برنامه داریم که این کاروان 64 نفره، از 24 تا 28 آبان ماه با همکاری خادمان آستان قدس رضوی استان زنجان جهت زیارت بارگاه ملکوتی ثامن الحجج، علی بن موسی الرضا (ع) راهی مشهد می شوند.

کامران گفت: مسابقات قهرمانی کشوری دیابت و ام اس در آذر ماه سال جاری به مناسبت میلاد حضرت زینب(س) در ۱۹ آذر ۱۴۰۰ به صورت استانی در ۵ رشته دارت، پتانک، شطرنج، تنیس، روی میز و شنا برگزار خواهد شد. همچنین 12 ورزشکار استان زنجان برای حضور در مسابقات قهرمانی کشور که در 6 رشته برگزار می شود اعزام خواهند شد که امیدواریم نتایج خوبی نیز کسب شود.