جمعه دهم فروردین ماه

بررسی مسایل ورزش بیماران خاص در نشست هیئت رئیسه فدراسیون

نشست هیئت رئیسه فدراسیون ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا در سالن فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا، در این نشست که با حضور فاطمه هاشمی رئیس فدراسیون و اعضای هیئت رئیسه برگزار شد موارد و مسایل روز این فدراسیون به بحث و تبادل نظر گذاشته و در آن خصوص آنها تصمیم های لازم گرفته شد.
در ابتدای این نشست، فاطمه هاشمی در سخنانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره دکتر ترکان گفت: جا دارد از تلاش ها و زحمات این مرد بزرگ یاد کنیم چرا که او همیشه یار و یاور بیماران خاص و ورزشکاران این فدراسیون بود.
وی ادامه داد: متاسفانه به دلیل شیوع ویروس کرونا فعالیت های این فدراسیون کاهش یافت، البته قبل از این دوران ورزشکاران ما با شور و شوق بسیار ورزش را دنبال می‌کردند و تعداد آنها روز به روز در حال افزایش بود اما در شرایط کنونی باید خیلی مراقب بود تا برای هیچ ورزشکاری مشکلی به وجود نیاید.
رئیس فدراسیون ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا تصریح کرد: یکی از گروه های پرخطر ما به بیماران دیابتی معطوف است چرا که باید به صورت مستمر در بیمارستان تردد داشته باشند و یکی از اهداف ما این بود که بتوانیم از آنها به خوبی حمایت کنیم. در مورد سایر قهرمانان، ورزشکاران و افراد تحت پوشش نیز این نگرانی وجود داشت هر چند متاسفانه برخی از این افراد را در ایام کرونا از دست دادیم که برای همه آنها طلب مغفرت دارم.
هاشمی گفت: وضعیت کنونی به گونه ای پیش رفت که مسابقات جهانی ما هم در این ایام لغو شد، هدف اصلی این بود که ورزش را به نوعی وارد زندگی افراد کنیم و باید راهکاری را فراهم کرد که این مساله در نهایت محقق شود.
در ادامه این نشست سید محسن موسوی دبیر فدراسیون نیز گزارشی از برنامه ها و رویدادهای مجازی فدراسیون را به اطلاع اعضای هیئت رئیسه رساند و گفت: در همین ایام و به دلیل محدودیت های کرونایی، نشست ها و جلساتی که داشتیم را به صورت مجازی برگزار و همچنین رویدادهای مختلفی از جمله شطرنج و دارت که قابلیت برگزاری در این فضا را داشت را به اجرا درآوردیم که با استقبال خوب ورزشکاران مواجه شد. 
در این نشست دکتر مهین فرهادی زاد عضو هیئت رئیسه فدراسیون ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا نیز در سخنانی به اهمیت ورزش برای جامعه تحت پوشش این فدراسیون اشاره کرد و افزود: به دلیل شیوع ویروس کرونا بسیاری از مراکز ورزشی با شرایط خاص از جمله تعطیلی مواجه شد، شرایط به گونه ای پیش رفت که به دلیل عدم شناخت در روزهای ابتدایی دچار مشکلاتی شدیم اما با درایت و برنامه ریزی و البته واکسینه شدن ورزشکاران از این بحران در حال عبور هستیم و به زودی برنامه های خود را با رعایت موارد بهداشتی از سر می گیریم. 
وی به جامعه آماری این فدراسیون اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 7 هزار نفر تحت پوشش این فدراسیون هستند که بدون شک با فروکش کردن کرونا دوباره شاهد فعالیت قهرمانان و ورزشکاران خود خواهیم بود.
گفتنی است این نشست با حضور فاطمه هاشمی، مرتضی بانک، سید مناف هاشمی، مهین فرهادی زاد، سید محسن موسوی، زهره صالح آبادی، اشرف حمیدی،  نوشین تاری وردی و امین صانعی برگزار شد.