پنجشنبه نهم فروردین ماه
دبیر فدراسیون ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا خبر داد:

برگزاری مسابقات 2 میلیارد قدم فدراسیون جهانی با حضور ورزشکاران ایرانی

دبیر فدراسیون ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا با اشاره به برگزاری مسابقه ۲ میلیارد قدم از سوی فدراسیون جهانی گفت: این رویداد با هدف تعمیم و توسعه ورزش به ویژه در ایام کرونا برگزار خواهد شد و با اعلام زمان ثبت نام، شاهد حضور ورزشکاران و تیم های ایرانی در این رویداد خواهیم بود.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا، سید محسن موسوی افزود: از سوی فدراسیون جهانی پیوند اعضا مسابقات پیاده روی ۲ میلیارد قدم، با هدف افزایش فعالیت های بدنی و تاکید و توجه به سلامت روانی افراد جامعه از ۲۹ شهریور تا ۷ آذرماه به صورت مجازی برگزار می شود و طبق اعلام فدراسیون جهانی ۷ تا ۱۶ آذر نتایج این مسابقات نیز اعلام می شود.

وی ادامه داد: ثبت نام این رویداد ورزشی از امروز آغاز شد و شرایط مسابقات و نحوه حضور ورزشکاران و همچنین ثبت عملکرد ورزشکاران در سایت جهانی در طی روزهای آینده اعلام خواهد شد. این مسابقات با شعار « برای چالش آماده می شویم تا به سمت سلامتی حرکت کرده و کارهایمان را از سر بگیریم» برگزار خواهد شد.

دبیر فدراسیون ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا تصریح کرد: در سال ۲۰۱۷ که این مسابقات برای نخستین بار برگزار شد که طی آن ۳۳ کشور، ۲۴۱ تیم و ۱۵۷۰ شرکت کننده در آن حضور داشتند که ۸۱۰ هزار ۸۵۰ قدم به ثبت رسید. در سال ۲۰۲۰ و در دومین دوره این مسابقات، ۶۴ کشور، ۷۱۱ تیم، ۳۲۶۴ شرکت و یک میلیارد و ۴۵۱ هزار و ۳۹۸ قدم ثبت شد و در سومین دوره که امسال برگزار می شود، هدف رسیدن به ۲ میلیارد قدم است که ورزشکاران ایرانی مانند دوره قبلی حضوری فعال در آن خواهند داشت. این دوره از مسابقات ۱۰ هفته طول خواهد کشید و مسابقات بر اساس یک برنامه هوشمند است تا عملکرد ورزشکاران به درستی در آن ثبت شود.

موسوی گفت: در این برنامه بر اساس آنچه تاکنون اعلام شده از دو طریق می توان اقدام کرد، اول از طریق ساعت های هوشمند و دومی از طریق سایت مسابقات، این برنامه بر اساس یک پلت فرم برخط تناسب اندام اجرایی می شود که به کابران اجازه می دهد تعداد قدم ها، پیشرفت تیم، هدف گروه و همچنین ارتباط با سایر قهرمانان جهان را ثبت و با آنها به اشتراک بگذارند. 

وی در مورد حضور تیم ها هم افزود: تیم ها می توانند حداقل از دو و حداکثر از ۶ ورزشکار تشکیل شده باشند و قهرمانان می توانند تمامی فعالیت های بدنی خود را مانند پیاه روی ، دو، دوچرخه سواری، شنا، تمرین و ... را ثبت کنند. در این مسابقه دریافت کنندگان، اهدا کنندگان، خانواده های اهدا کنندگان و کادر درمان مرتبط با حوزه بیماران خاص و پیوند اعضا فرصت حضور در این رویداد ورزشی را خواهند داشت. یکی از اهداف این مسابقه ارتباط و همدلی میان ورزشکاران و دوستداران ورزش در سراسر جهان است و حضور در آن آزاد خواهد بود.