ثبت رکورد جابجایی خودرو با ویلچر توسط ورزشکار ام‌.اس

ورزشکار معلول ام‌.اس با کشیدن سمند توسط ویلچر رکورد جدیدی را از خود به ثبت رساند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا، نوید انصاری‌گیلانی که پیش از این نیز رکوردهای مختلفی را از خود به ثبت رسانده‌ است امروز یک دستگاه سمند را به ویلچر جابجا کرد تا رکورد جدیدی را بر جای بگذارد. وی در حضور مسئولان ثبت رکورد و مدیران بهزیستی شهر تهران اقدام به این کار کرد و موفق شد رکورد ۱۲متر ۲۳ سانتی‌متر را به ثبت برساند.

این ورزشکار ام‌اس که دارای معلولیت شدید است پیش از این و در هفتم تیرماه ۱۴۰۰ پله‌های برج میلاد را با دست بالا رفته و ۱۸ بهمن‌ماه سال قبل نیز مسیر میدان انقلاب تا حرم حضرت امام‌خمینی(ره) را با ویلچر طی کرده است. او قصد دارد در اقدامی دیگر، رکورد جابجایی سمند را نیز ارتقا بخشد. 

نوید انصاری که از ۲۳ سالگی دچار بیماری ام.اس شده، دارای بیماری پیشرونده ثانویه است که ۹۹درصد پا و ۷۰درصد دستهایش را درگیر کرده است. 

وی در واکنش به اینکه با چه هدفی اقدام به ثبت رکورد با این شرایط می‌کند، گفت: هدف من این است که در ابتدا ثابت کنم که ما هم می‌توانیم و با این کار می‌خواهم به همنوعان خودم روحیه بدهم. از سویی دیگر من دختری ۳ ساله دارم که هم برای او پدر هستم و هم مادر و می‌خواهم او در آینده، خاطره‌ای خوش از من داشته باشد. این نیروی مضاعفی به من می‌دهد که با معلولیت شدید این کارها را انجام بدهم. توکلم همیشه به خدا و ائمه‌اطهار است و از آنها برای انجام کارهایم مدد می‌جویم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

  • 18:53
  • 1401/04/29
  • 6993