مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان زنجان:

نگاه ها به هیات ورزش بیماران خاص باید به صورت حمایتی باشد

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: با توجه به رسالت موجود باید نگاه ما به هیات ورزش بیماران خاص متفاوت‌تر از بقیه هیات‌ها باشد و نگاه باید به صورت حمایتی شود.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا، جواد بازرگان ظهر در جلسه هیات ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا استان که در محل دفتر مدیریت این هیات برگزار شد، ضمن تشکر و قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته اظهار کرد:  ما آمادگی داریم تا بسترهای لازم را برای فعالیت ورزشکاران این هیات در اختیار قرار دهیم تا دغدغه و نگرانی برای فعالیت‌ها نداشته باشند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان با اشاره میزبانی اردوی تیم ملی بدمینتون، توسط هیات ورش بیماران خاص و پیوند اعضا استان گفت: ما از کوچکترین زمینه در خصوص میزبانی استقبال می‌کنیم چرا که فرصت بسیار خوبی برای اقتصاد و ورزش استان است .

وی با اشاره به مشکلات ساخت زمین هیات ورزش بیماران خاص بیان کرد: با توجه اینکه محدودیت‌هایی که دولت از حیث محدودیت اعتبارات دارد و طی ابلاغیه‌های صورت گرفته به هیج عنوان حق شروع پروژه‌های جدید را نداریم و باید تمرکز بر خیرین ورزشی صورت گیرد تا بتوانیم با  ظرفیت‌های ثابت فضا  برای ورزشکاران فراهم شود .

در ادامه غفار امانی معاونت ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان با بیان اینکه قشر بیماران خاص نیاز ۱۰۰ درصدی به ورزش دارند اظهار کرد: سالانه هزینه‌های میلیاردی برای درمان این بیماران هزینه می‌شود که اگر برنامه ریزی‌ها به درستی صورت گیرد و این هزینه به سمت پیشگیری برود قطعا بازخورد خوبی دارد .

معاونت ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان با بیان اینکه یکی از بزرگترین معضلات بحث درمان بیمارهای غیرواگیر است بیان کرد: باید در این حوزه تحرک جامعه را افزایش داد تا شاهد کاهش بیماری شویم .

امانی با ابراز تأسف از آمارهای کم تحرکی در طی یک ماه گذشته گفت: کم تحرکی یکی از عوامل بیماری‌ها است که در سال ۱۴۰۰ قریب به ۷۰ درصد مردم ایران کم تحرک هستند که احتمال می‌رود درصد بیماران خاص و بیماران دیابتی به دلیل کم تحرکی بالاتر نیز برود .

وی تصریح کرد: این معضل یک سونامی است و باید همه باهم دست در دست هم  به صورت ویژه اطلاع رسانی و آگاه سازی به سمت ورزش شود تا تهدیدی از سوی بیماری های غیر واگیر قرار نگیرند.

در ادامه این جلسه محمدرضا طهماسبی رئیس هیات ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا استان با بیان اینکه این هیات در ۶ گروه بیماران خاص فعالیت دارد افزود: این گروه بیماران در ۱۶ رشته ورزشی به تناسب بیماری تقسیم بندی شده و بصورت رایگان فعالیت ورزشی می‌کنند.

 

  • 10:32
  • 1401/03/31
  • 8150